Warning: Constant ABSPATH already defined in /customers/8/4/0/konsumenter.se/httpd.www/blogg/wp-config.php on line 22
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/8/4/0/konsumenter.se/httpd.www/blogg/wp-config.php:22) in /customers/8/4/0/konsumenter.se/httpd.www/blogg/wp-includes/feed-rss2-comments.php on line 8
Kommentarer till Nytänkt konsumentrådgivning
http://konsumenter.se/blogg/?p=10267
Fri, 07 Oct 2011 06:00:01 +0000
hourly
1 https://wordpress.org/?v=5.7.12
Av: Carl
http://konsumenter.se/blogg/?p=10267&cpage=1#comment-62646
Fri, 07 Oct 2011 06:00:01 +0000http://konsumenter.se/blogg/?p=10267#comment-62646Som svar på Louise Ungerth..
Louise: Diskussionen om ett centralt ”call-center” har pågått länge, inte minst som en möjlighet för alla de som saknar konsumentrådgivning i sin kommun. I de intervjuer som nytillträdda Konsumentministern Birgitta Ohlsson gav uppfattade jag ett löfte om att ta tag i saken. Men ännu har inget hänt. /Carl
]]>
Av: Louise Ungerth.
http://konsumenter.se/blogg/?p=10267&cpage=1#comment-62643
Fri, 07 Oct 2011 05:22:39 +0000http://konsumenter.se/blogg/?p=10267#comment-62643Hej Carl,
Ja, heja Västerås förstås! Men angående konsumentrådgivningen , sedan många år förespråkat ett 020-nummer till ett ”callcenter” för konsumentrådgivning som kan utnyttjas av konsumenter i hela landet. Först då får vi början till en likvärdig rådgivning oavsett var man bor. Kommuner som vill satsa extra ska förstås göra det.
Som jag förstår diskuteras nu en gemensam telefonväxel i den statliga utredning som pågår.
]]>