Warning: Constant ABSPATH already defined in /customers/8/4/0/konsumenter.se/httpd.www/blogg/wp-config.php on line 22 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/8/4/0/konsumenter.se/httpd.www/blogg/wp-config.php:22) in /customers/8/4/0/konsumenter.se/httpd.www/blogg/wp-includes/feed-rss2-comments.php on line 8 Kommentarer till Spärrservice – svårt att bli av med http://konsumenter.se/blogg/?p=198 Tue, 02 Nov 2010 17:26:30 +0000 hourly 1 https://wordpress.org/?v=5.7.12 Av: howhow http://konsumenter.se/blogg/?p=198&cpage=1#comment-41851 Tue, 02 Nov 2010 17:26:30 +0000 http://konsumenter.se/blogg/?p=198#comment-41851 Akta er för Spärrservice. De är ett i grunden oseriöst företag som har en massa anmälningar hos ARN. Dessutom – hur seriöst är det att uppge att bakom spärrservice finns ett företag som heter Securia men när man kollar så heter företaget egentligen Mysafety. Kolla gärna upp på någon site vilka som sitter i styrelsen för det bolaget och vilka andra bolagsstyrelser de sitter i – det är med stor sannolikhet så att det finns andra företag i sfären som är skumma. Så stor varning för Spärrservice Securia eller Mysafety!!!

]]>
Av: Camilla http://konsumenter.se/blogg/?p=198&cpage=1#comment-40605 Thu, 23 Sep 2010 16:12:12 +0000 http://konsumenter.se/blogg/?p=198#comment-40605 Vi har precis samma problem som Stefan med min sambos abonnemang hos detta företag. Min sambo har under de senaste månaderna försökt ett flertal gånger att ringa till Spärrservices kundtjänst och samma här han blir bara kopplad till en telefonsvarare där han bli ombedd att lämna sona uppgifter. MEN, ingen som ringer upp!! Nu har vi fått en ny faktura som ska betalas den här månaden, så vi kan ju gissa att kundtjänst kommer att höra av sig i början av oktober då.

]]>
Av: Stefan http://konsumenter.se/blogg/?p=198&cpage=1#comment-34805 Mon, 01 Mar 2010 08:53:51 +0000 http://konsumenter.se/blogg/?p=198#comment-34805 Det är inte lätt att avsluta sitt konto hos detta företag. När abonnemangstiden går ut så förnyas den automatiskt om man inte senast en månad innan avslutar kontot. Avtalet sluts genom att kontot skapas och betalas. Den automatiska förlängningen sker av säkerhetsskäl hävdar företaget. Så jag började ringa kundtjänst men blev kopplad till en telefonsvarare där de tog mina uppgifter, men utan att ringa upp … förrän, förstås, efter sista betalningsdag. Sammanlagt blev det sju samtal. Jag hörde i min kontakt hos deras kundtjänst att de andra telefonisterna hade fullt upp att förklara sig för andra ringande kunder. Jag kan tänka mig att när det gäller inkassering så fungerar företaget mycket bättre. Detta slutade med att jag nu har avslutat kontot, fast nu tre år i förväg. Deras kundombudsman har efter två mail fortfarande inte svarat. Företaget fungerar nog bättre när deras kunder behöver spärra, eller vad tror ni?

]]>
Av: Adam http://konsumenter.se/blogg/?p=198&cpage=1#comment-29349 Sun, 16 Aug 2009 06:25:51 +0000 http://konsumenter.se/blogg/?p=198#comment-29349 Posten är faktiskt dåligt på att leverara. Vet du hur många brev som dagligen levereras fel eller tappas bort? väldigt många! Bara för att du har blivit drabbad av det betyder inte det att det spärrservice är dåliga. De har 1 miljon kunder och det är lätt att vissa drabbas av sådana tekniska problem. Dessutom så skickas det brev till alla 3mån innan… i god tid. även en gång till 1 månad innan. du har haft otur med posten eller så är du bara dum i huvudet och vill skylla på andra när du är för lat att skicka ett uppsägningsbrev i tid.

De erbjuder en tjänst som faktiskt gynnar alla. dessutom är det 11kr/mån bara.

]]>
Av: VARNING !!! http://konsumenter.se/blogg/?p=198&cpage=1#comment-28219 Mon, 11 May 2009 12:43:47 +0000 http://konsumenter.se/blogg/?p=198#comment-28219 Det är ett fruktansvärt oseriöst företag! Man får ingen chans att säga upp avtalet. De skyller på att posten missat att ge mig brevet! Samt att jag får klaga på posten, hur lågt får man sjunka för att få in lite pengar, NEJ – starta ett företag som generar pengar så sover Ni nog bättre på köpet!

]]>
Av: FulaFöretag http://konsumenter.se/blogg/?p=198&cpage=1#comment-27747 Wed, 18 Mar 2009 18:49:24 +0000 http://konsumenter.se/blogg/?p=198#comment-27747 Negativ avtalsbindning = skitföretag

]]>
Av: Kundservice http://konsumenter.se/blogg/?p=198&cpage=1#comment-26838 Mon, 15 Dec 2008 15:14:56 +0000 http://konsumenter.se/blogg/?p=198#comment-26838 Av 1 miljon kunder har 54 ärenden gått till konsumentverket. Då är vissa av ärenden helt felaktiga. Tjänsterna är bra och man betalar inte en krona innan man läst igenom alla avtal.

]]>
Av: Laban Larsson http://konsumenter.se/blogg/?p=198&cpage=1#comment-26548 Wed, 03 Dec 2008 10:00:23 +0000 http://konsumenter.se/blogg/?p=198#comment-26548 Wow hela 54 anmälningar på ca 1 miljon kunder som företaget har, det var mycket. Folk måste vara väldigt missnöjda!

]]>