Warning: Constant ABSPATH already defined in /customers/8/4/0/konsumenter.se/httpd.www/blogg/wp-config.php on line 22 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/8/4/0/konsumenter.se/httpd.www/blogg/wp-config.php:22) in /customers/8/4/0/konsumenter.se/httpd.www/blogg/wp-includes/feed-rss2-comments.php on line 8 Kommentarer till Sibas rea bluff http://konsumenter.se/blogg/?p=5184 Mon, 27 Dec 2010 07:34:59 +0000 hourly 1 https://wordpress.org/?v=5.7.11 Av: Carls konsumentblogg » Blog Archive » Rea-bluff från Media Markt? http://konsumenter.se/blogg/?p=5184&cpage=1#comment-44750 Mon, 27 Dec 2010 07:34:59 +0000 http://konsumenter.se/blogg/?p=5184#comment-44750 […] GP och känner sig lurade. Det är inte heller första gången som elektronikkedjorna misstänks bluffa med sina […]

]]>
Av: Morgan http://konsumenter.se/blogg/?p=5184&cpage=1#comment-33517 Thu, 31 Dec 2009 14:38:31 +0000 http://konsumenter.se/blogg/?p=5184#comment-33517 JAG TÄNKER ALDRIG HANDLA AV SIBA LÄNGRE!!!!
NI HAR ALLT FÖRLORAT EN VIKTIG KUND FÖR ER VERKSAMHET KAN JAG LOVA!!

Det ska mycket till för att jag ska börja handla hos er igen!

]]>
Av: LeoB http://konsumenter.se/blogg/?p=5184&cpage=1#comment-33512 Thu, 31 Dec 2009 00:06:32 +0000 http://konsumenter.se/blogg/?p=5184#comment-33512 @Lina:

Tack för att du förklarar för oss, men jag tycker att KO då bör undersöka hur webbpriser och ordinariepriser samordnas. Har ni verkligen sålt något till de ordinariepris? Eller är det satt så pass högt att ingen vill köpa till det priset?

]]>
Av: Lina, informatör, SIBA http://konsumenter.se/blogg/?p=5184&cpage=1#comment-33508 Wed, 30 Dec 2009 10:23:52 +0000 http://konsumenter.se/blogg/?p=5184#comment-33508 Vi har utfört noggranna kontroller på alla ordinariepriserna. I de allra flesta fall så har det ordinarie priset gällt i våra varuhus i närmare två månader och fler fall längre. Detta innebär också att de har sålts för dessa priser.

Parallellt med ordinariepriserna har vi även haft webbpriser som ändras flera gånger för att hålla marknadsmässiga priser på nätet. Webbpriser och ordinariepriser är inte samma sak. Kampanjen gäller 20 procent på ordinariepriset. Det har vi skrivit på reklamblad och på varje TV-modell på webben. I kampanjen står ordinariepriset.

Vi vill vara tydliga och är noga med att följa alla regler när det gäller kampanjer. Det är tråkigt när det felaktigt framgår hur vi sköter kampanjer.
Mellandagsrean på TV-apparater ville vi ha för att kunna ge våra kunder extra fina bud. Vid jämförelser på prisjämförelsesajter så går det att jämföra våra priser mot konkurrenter och då är våra TV-priser riktigt låga.

Vänliga hälsningar
Lina Broström, informatör SIBA

]]>