Warning: Constant ABSPATH already defined in /customers/8/4/0/konsumenter.se/httpd.www/blogg/wp-config.php on line 22
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/8/4/0/konsumenter.se/httpd.www/blogg/wp-config.php:22) in /customers/8/4/0/konsumenter.se/httpd.www/blogg/wp-includes/feed-rss2-comments.php on line 8
Kommentarer till Lång väntan på kundservice
http://konsumenter.se/blogg/?p=704
Sat, 05 Jan 2008 18:07:50 +0000
hourly
1 https://wordpress.org/?v=5.7.12
Av: Magnus Berg
http://konsumenter.se/blogg/?p=704&cpage=1#comment-11414
Sat, 05 Jan 2008 18:07:50 +0000http://konsumenter.se/blogg/?p=704#comment-11414Vid situationer när man måste vänta i telefon är en högtalartelefon perfekt. Den reducerar visserligen inte kostnaden men lidandet det innebär att inte kunna ägna tiden till något annat än att sitta med en lur mot örat.
Sedan tycker jag Telia är ganska roliga, eller vad man ska använda för ord. När man ringer dit berättas att samtalet kan komma att spelas in som ett led i att förbättra Telias service. Sedan får man veta att väntetiden är 40 minuter.
Inte behöver samtal spelas in för att Telia ska veta hur de först och främst bör förbättra sin service.
]]>
Av: Lennart Bergström
http://konsumenter.se/blogg/?p=704&cpage=1#comment-11412
Sat, 05 Jan 2008 10:21:27 +0000http://konsumenter.se/blogg/?p=704#comment-11412All väntan är av ondo egentligen och kömusiken etter värre om inte ljudkvaliteten är bra.
Spray hade åtminstone tidigare en röst som återkom. ”Du kan alltid kontakta oss via mail … ” När man hade problem med just mailfunktionen.!?
Kom man slumpmässigt fram till supporten verkade det sitta någon fullständigt okunnig som svarade – och frågade – efter någon uppgjord mall. Sällan enligt framfört problem.
Kunnig personal i sopportrarna skulle säkerligen minska kötiderna genom att ta tag i kundens problem och ge rätt anvisningar.
Hur ofta skylls det inte på ev. andra inblandade operatörer? Spray-mail via Telia-uppkoppling eller annan.
Det gäller verkligen att välja operatör som inte dras med problem utan att inse det kan jag påstå efter två års frihet från supporters.
]]>
Av: Jan-Eric Nilsson
http://konsumenter.se/blogg/?p=704&cpage=1#comment-11389
Fri, 04 Jan 2008 07:40:01 +0000http://konsumenter.se/blogg/?p=704#comment-11389Det värsta är företag som bjuder på långa väntetider och dessutom använder sig av 0771-nummer. (Tre, Nordea, ElGiganten, ComHem och många fler.) Har man flaterate-avtal med teleoperatören så blir man ”glatt” överraskad av extraavgifterna på nårgra tio bara för man suttit i telefonkö hos dessa tjuvaktiga företag. Klagar man så påstår de glatt och lögnaktigt att ”samtalet kostar som ett vanligt samtal”.
En gång satt jag i fyrtio minuter för att sedan bli bortkopplad. Efter ytterligare en halvtimme fick jag framfört mitt ärende. Men det blev till att ringa en gång till eftersom de inte fattat vad jag menade. Som belöning fick jag ett påslag på nästa trettio kronor på min teleräkning. Tack och adjö till sådana företag.