Warning: Constant ABSPATH already defined in /customers/8/4/0/konsumenter.se/httpd.www/blogg/wp-config.php on line 22 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/8/4/0/konsumenter.se/httpd.www/blogg/wp-config.php:22) in /customers/8/4/0/konsumenter.se/httpd.www/blogg/wp-includes/feed-rss2-comments.php on line 8 Kommentarer till Bluffen med ”gratis”-mobiler http://konsumenter.se/blogg/?p=7855 Sat, 19 Mar 2011 06:46:43 +0000 hourly 1 https://wordpress.org/?v=5.7.11 Av: Carls konsumentblogg » Blog Archive » KO har tröttnat på ”gratis” mobiltelefoner http://konsumenter.se/blogg/?p=7855&cpage=1#comment-58117 Sat, 19 Mar 2011 06:46:43 +0000 http://konsumenter.se/blogg/?p=7855#comment-58117 […] med ”gratis” mobiltelefoner har pågått länge. Men som jag tidigare konstaterat är de inte alls gratis, utan i stället mycket dyra genom förhöjda månadsavgifter under lång […]

]]>
Av: Carl http://konsumenter.se/blogg/?p=7855&cpage=1#comment-42297 Wed, 10 Nov 2010 18:13:43 +0000 http://konsumenter.se/blogg/?p=7855#comment-42297 Som svar på Andreas.

Andreas & Sant: Det är nog inte så lätt att ställa sig och läsa igenom allt när en försäljare hetsar en. Dessutom är säljarna som inte står i butik oftast från ett externt säljbolag. /Carl

]]>
Av: Andreas http://konsumenter.se/blogg/?p=7855&cpage=1#comment-42277 Wed, 10 Nov 2010 10:40:41 +0000 http://konsumenter.se/blogg/?p=7855#comment-42277 Att tanten vart riktigt korkad och inte tittat på vad hon skriver på är för mig helt oförståeligt?! Gör hon så överallt eller? Räcker bara att en helt främmande människa säger att det ”här är kalasbra” så går hon på det?
Sen att PhoneHouse börjar tappa greppet totalt har ju också märkts de sista åren. Aggressiva försäljningsknep osv. Det behövs när man har bland dom högsta priserna bland konkurrenterna och egentligen borde lägga sig ner och självdö. En massa svindyra resor och priser bland försäljarna borde försvunnit samtidigt med 1990-talet. Då kan man ha ett bra prisläge istället.
Eller börja att enbart lura företag å lägg ner privatförsäljningen helt.

]]>
Av: Sant http://konsumenter.se/blogg/?p=7855&cpage=1#comment-42237 Tue, 09 Nov 2010 22:18:08 +0000 http://konsumenter.se/blogg/?p=7855#comment-42237 Gå inte på bluffen men se till att läsa kontraktet som du skriver under där det faktiskt står att det är en förhöjd avgfit… ingen gör det och alla gråter när de blivit ”lurade”. Skriv inte på något du inte läst genom är väl den viktigaste läxan här.

]]>
Av: Phonehouse säljare http://konsumenter.se/blogg/?p=7855&cpage=1#comment-42220 Tue, 09 Nov 2010 11:10:24 +0000 http://konsumenter.se/blogg/?p=7855#comment-42220 Hon kan säga vad hon vill! Att hon har blivit lurad osv. At the end of the day är det endå hon som har skrivit på ett avtal där ”100 kronor förhöjd månadsavgift” har vart ikryssad. Om kunden väljer att inte gå igenom avtalet innan man skrivit på så är det upp till dom.
Vi står absolut inte och lurar folk och missförstånd händer i alla brancher.

Jag är 100% övertygad att han har sänkt hennes abonemangspris, om hon har gått med något gammalt. Hamnar man då på 900 kronor, spelar en förhöjd månads avgift på 100 kronor ingen större roll, då är det hennes ringmönster hon bör se över.

Ord står mot ord, men det finns inget som säger att hon inte har kryddat på sin historia lite efter att hon upptäckt att det blev dyrare än hon tänkt sig.

]]>