PTS, Post- och Telestyrelsen, förelägger Hi3G, Telenor och Verizon vid vite att korrigera brister i specificerade räkningar, uppger myndigheten i ett pressmeddelande.
Abonnenter av telefonitjänster ska lätt kunna kontrollera sina telefonikostnader med hjälp av en specificerad räkning. Det är nu över ett år sedan föreskrifterna om skyldighet att tillhandahålla specificerad telefonräkning trädde i kraft. PTS anser att operatörerna har haft gott om tid på sig att anpassa sina system till reglerna och har nu beslutat att förelägga de tre operatörer som fortfarande har brister i sina specificerade räkningar att rätta till dessa.
Föreläggandena till Telenor och Hi3G gäller att operatörerna inte anger uppgifter om kostnad per enhet (t.ex. minutkostnad, pris per sms eller kostnad per megabyte) på räkningarna för mobil telefoni. Verizon föreläggs att redovisa information på räkningarna för fast telefoni om vilken period räkningen avser.
Andra bloggar om: Telemarknad, Telefoni, Mobiltelefoni, Teleräkning
Lämna ett svar