Warning: Constant ABSPATH already defined in /customers/8/4/0/konsumenter.se/httpd.www/blogg/wp-config.php on line 22 Carls konsumentblogg » Blog Archive » Lågprisbutiker vinnare i lågkonjunkturen
  • Detaljhandel, Priser 03.11.2008

    Lågpriskedjor med en stark prisprofil är vinnarna i lågkonjunkturen, läser jag i Metro.

    – De företag som klarar lågkonjunkturen bäst är de som har ett lågpriskoncept, säger Jessica Lindblom, analytiker på Handelns Utredningsinstitut.

    När plånboken smalnar väljer svenskarna bort lyxkonsumtion, renovering av bostaden och dyra varor som möbler och elektronik. I stället försöker folk att hitta billigare alternativ i sin konsumtion.

    Konsumenternas ändrade inställning gynnar de billigare varumärkena i butikerna och framförallt lågpriskedjor som Willys och H & M, skriver tidningen.

    Inte så konstigt, tycker en ständig priskollare som jag. Men det gäller att hålla koll på kvaliteten också!

    Andra bloggar om: , ,

    Skrivet av av Carl @ 9:18

  • En Kommentar

    Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.