Warning: Constant ABSPATH already defined in /customers/8/4/0/konsumenter.se/httpd.www/blogg/wp-config.php on line 22 Carls konsumentblogg » Blog Archive » Märk bagaget – Då kan det komma tillbaka!
  • Resor 02.06.2013

    Jodå, det har hänt mig också, speciellt vid långresor. Jag har stått på Arlanda, mitt i januari, endast iklädd kortbyxor och t-shirt. Det var bekvämt att resa i den klädseln, men väskan var kvar på Shiphol på grund av att vårt inkommande flyg var försenat. Transfertiden blev för kort för att väskan skulle hinna med. Det löste sig, väskan kom hem nästa dag.

    Jag har aldrig blivit av med någon väska, trots flera liknande situationer. Det kanske beror på att mina väskor alltid är ordentligt märkta. Flygkommunikationsbolaget Sita har kartlagt hur mycket bagage som felhanteras på världens flygplatser. De 26 miljonerna vilsekomna väskor kan jämföras med att antalet resenärer var 3 miljarder, läser jag i en TT-artikel.

    I artikeln tipsas också hur man kan göra för att väskan ska hitta fram. Se till att bagaget är märkt och adresslappen uppdaterad. Var noga med att du kan nås på telefonnumret. Lägg också namn och kontaktuppgifter i väskan, lappar utanpå kan lätt slitas bort.

    Behåll kvittot du får vid incheckningen, kontrollera gärna själv att det är rätt destination. Värdesaker och det du absolut behöver bör du själv bära med dig, alla flygbolag ersätter inte värdesaker, som smycken.

    Kommer väskan bort, anmäl omedelbart!

    Andra bloggar om: , ,

    Skrivet av av Carl @ 7:59

  • Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.