web analytics
  • Kultur & Nöjen 17.01.2010

    Försäljningen av skivor ökar efter flera års nedgång. Tidigare har skivbolagens förening, Ifpi, skyllt nedgången på fildelning och också lobbat intensivt för att få lagstiftning av typen IPRED på plats.

    Jag har alltid haft uppfattningen att minskningen har en helt annan orsak – skivbolagen har inte kunnat anpassa sig till en ny verklighet. Skivorna har varit för dyra och många vill inte heller köpa ett helt album för att kunna lyssna på sin favoritmusik.

    I den TT-artikel som berättar om ökningen tycks jag få stöd för min uppfattning. Det är nämligen den digitala försäljningen som står för den största delen av ökningen.

    På nätet kan du köpa och ladda ner enstaka låtar, du behöver inte köpa ett helt dyrt album.

    Skivbolagen får nog vända sin tröga skuta!

    Andra bloggar om: , , ,

    Skrivet av av Carl @ 9:49

  • En Kommentar

    Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.