web analytics
  • Telekom 25.10.2010

    Svenskt Kvalitetsindex (SKI)har undersökt (pdf) kundnöjdheten för telekommarknaden. Undersökningen omfattar tjänster som bredband, mobiltelefoni, fast telefon, digital-tv och mobila bredband. SvD har en artikel om undewrsökningen och TT refererar i flera tidningar.

    Den nya undersökningen visar på ett ökande missnöje med mobilt bredband. Nästan var fjärde som använder mobilt bredband har klagat till leverantören.

    Dessutom är företagen dåliga på att hantera klagomål visar undersökningen. Genomsnittligt får de olika leverantörerna klart medelmåttiga betyg på frågan hur de hanterat klagomålen, enligt SvD.

    ”Förvånansvärt många anser att klagomålet inte har blivit löst eller avklarat”, skriver Svenskt Kvalitetsindex. Deras slutsats är klar: ”Resultaten är ett kraftigt underbetyg och här har många operatörer ett tydligt förbättringsområde.”

    Inget nytt alltså. Operatörerna är fortfarande usla på att ta hand om kunderna, något som borde vara en konkurrensfördel.

    Andra bloggar om: , , , , ,

    Skrivet av av Carl @ 12:42

  • Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.