web analytics
  • Nyligen bloggade jag om att livsmedelsindustrin, enligt Livsmedelsföretagens (LI) konjunkturbarometer, skulle behöva höja sina priser med i snitt 4,5 procent. Men bondekooperativa Lantmännen, med varumärken som Kungsörnen, Axa, Start, Gyllenhammars och Kronfågel, vill höja priserna på ett stort antal livsmedel med i snitt tio procent. Det skriver TT som i sin tur hänvisar till Dagens Industri.

    Det verkar vara ett öppningsbud i förhandlingarna med detaljhandeln. Vi får se var det landar, men jag har samma invändning som tidigare. De höga råvarupriserna på framför allt spannmål väntas bli kortvariga.

    Andra bloggar om: , , , ,

    Skrivet av av Carl @ 22:18

  • Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.