Warning: Constant ABSPATH already defined in /customers/8/4/0/konsumenter.se/httpd.www/blogg/wp-config.php on line 22 Carls konsumentblogg » Blog Archive » Ryanair utmärker sig igen
  • Resor 28.08.2012

    Ryanair kräver av alla sina passagerare att i förväg checka in på nätet, och om jag inte missminner mig tar de ut en extra avgift för detta. Dessutom måste man ha med sig utskrivna A4-papper med boardingkorten.

    En brittisk kvinna hade inte med sig utskriften med boardingkorten, som behövs för att resa med. Personal från bolaget kunde hjälpa henne med en utskrift, mot en straffavgift av 60€ per person. Eftersom sällskapet bestod av 5 personer slutade notan på 300€, ungefär 2 500 kronor. Det berättar SvD.

    Enligt bolagets villkor måste passagerarna checka in via nätet. Det är väl OK, om straffavgiften vore rimlig. Men i runda slängar 500 kr per person är uppenbart orimligt.

    Det är sådana historier som får mig, och antagligen många andra att avstå från att använda bolaget. Jag har flera gånger bloggat om bolagets hantering av sina kunder.

    Den drabbade passageraren har berättat historien i ett Facebook-inlägg, vilket enligt SvD gett upphov till många kommentarer.

    Ryanair skryter med billiga biljetter. Men de marknadsförda priserna inkluderar inte de många obligatoriska avgifter som bolaget kräver att passagerarna ska betala. Marknadsföringen är uppenbart ohederlig!

    Andra bloggar om: ,

    Skrivet av av Carl @ 10:24

  • Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.