web analytics
  • E-handel, Internet 27.12.2007

    Många tycks se köp- och säljsajterna på nätet som en ypperlig utväg att bli av med oönskade julklappar. Veckorna efter jul fylls sajterna av annonser där evenemangsbiljetter, halsband, splitter nya mobiltelefoner och märkesväskor krängs ut till hugade spekulanter, berättar en TT-artikel.

    På en av de största sajterna – Blocket.se – har man noterat en tydlig ökning i antalet annonser efter julhelgerna.

    – Dels tror jag att det kan vara lättare att lägga upp en annons än att gå till moster och fråga om kvittot, det kan ju vara lite känsligt. Och dels kan det vara att man behöver dryga ut kassan lite efter jul, säger Frans Storm, marknadschef på Blocket, till TT.

    Under januari 2005 ökade annonseringen på Blocket.se med 23 procent jämfört med december året före. I fjol var ökningen 27 procent. Just på julafton sätts dock inga rekord. Under den timme som tv-klassikern Kalle Anka pågick i år kom endast 150 annonser in, en vanlig dag är siffran 1 500.

    Kläder, elektronik och heminredning är de kategorier som ökar mest efter jul, skriver TT.

    Andra bloggar om: , ,

    Skrivet av av Carl @ 6:28

  • En Kommentar

    Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.