web analytics
  • Köp en prenumeration och få en gratis hotellnatt. Så löd Bonniers erbjudande och hundratals kunder nappade. Men när de skulle inkassera sin premie blev det tvärstopp. Bonnier har i kampanjen använt sig av TLC Media, som tidigare varit i blåsväder, berättar Dagens Media.

    Enligt Råd&Rön nappade hundratals konsumenter i norden på Bonniers erbjudande, som ska vara värt runt 1.000 kronor. Bonnier hade anlitat TLC för att förmedla vocuhers till kunderna.

    Men när prenumeranterna försökte lösa in sina vouchers har de antingen fått besked om att hotellet är fullt eller erbjudits plats i en annan stad. Enligt Råd&Rön har prenumeranter som ville till Köpenhamn istället fått rum i Luleå eller Skellefteå. Några hotell som ingått i erbjudandet ska dessutom ha sagt att de inte har någonting med TLC att göra.

    Bonnier Publications marknadsdirektör Erik Larsson säger till tidningen att han beklagar det som hänt.

    – Vi på Bonnier Publications hade anlitat TLC för att fördela hotellpremierna till prenumeranterna, därför märkte vi inte från början att det inte funkade, säger han.

    – Vi ska naturligtvis ersätta alla drabbade kunder med produkter vars värde motsvarar vad de utlovats, säger Erik Larsson till Råd&Rön.

    Varken Dagens Media eller Råd&Rön har lyckats få någon kommentar från TLC. Tidigare i höst har även Telia och Samsung ådragit sig massivt missnöje efter att ha låtit TLC locka kunder med gratis hotellrum, ett erbjudande som sedan inte har gått att utnyttja.

    Andra bloggar om: , , ,

    Skrivet av av Carl @ 6:16

  • Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.