Warning: Constant ABSPATH already defined in /customers/8/4/0/konsumenter.se/httpd.www/blogg/wp-config.php on line 22 Carls konsumentblogg » Blog Archive » Dålig postservice ger problem
  • Infrastruktur 13.03.2012

    Den senaste tiden har jag sett åtskilliga klagomål på dålig postservice, framför allt i glesbygd. Men problemet gäller även i storstäder som Stockholm.

    Det senaste exemplet gäller Stockholms södra förorter. SvD:s ekonomisajt E24 har gjort ett test efter kontakt med en drabbad. Varje dag undert en veckas tid skickades ett brev till honom.

    Resultatet var att de flesta breven inte kom fram dagen efter. Det kunde dröja fyra dagar innan brev kom fram. Posten skyller förseningarna på högt sjukläge bland brevbärarna i området.

    Jag har tidigare uppmärksammat att förseningar hos posten kan innebära juridiska problem. I första hand måste posten förbättra sin service, men olika regelverk måste också anpassas till att det ibland förekommer förseningar. I dag är de väldigt strikta på den punkten.

    Andra bloggar om: , ,

    Skrivet av av Carl @ 8:47

  • En Kommentar

    • Christer Olsson skriver:

      Det här är inget nytt problem. I Göteborg har vi haft tre-dagars utdelning i många år. Anledningen är att posten aldrig tar in sjukvikarier och om någon är sjuk så hoppar man alltså över utdelningsdistrikt och prioriterar istället de som omfattar hyreshus medan vi som bor i villor får vänta en dag extra. Det är ofta chefen för postområdet som delar ut då denne har tillgång till bil (normalt använder posten inte bil vid utdelning i storstäderna)

    Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.