web analytics
  • Internet, Media 26.12.2007

    Jag har tidigare berättat att en av världens största tidningar, N.Y. Times, beslutat sluta med låsta artiklar i sin nätupplaga, sådana man måste betala för att läsa. Tidningen ville få fler läsare, och därigenom större annonsintäkter.

    Nu läser jag i TechCrunch att satsningen blivit en succé. Mellan slutet av augusti och slutet av oktober ökade antalet läsare över hela världen med 64 procent. Tidningen har nu närmare 20 miljoner läsare.

    Vi får väl se när svenska nättidningar, som Aftonbladet och Råd&Rön, ska inse att det är dumt med låsta artiklar. I synnerhet som mycket av det låsta materialet går att hitta på annat håll.

    Uppdatering: På IDG.se skriver Joakim Jardenberg under rubriken ”Därför suger Aftonbladets betaltjänst”.

    Andra bloggar om: , , ,

    Skrivet av av Carl @ 9:24

  • En Kommentar

    Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.