Warning: Constant ABSPATH already defined in /customers/8/4/0/konsumenter.se/httpd.www/blogg/wp-config.php on line 22 Carls konsumentblogg » Kommentarsregler
  • På bloggen gäller vissa ordningsregler.

    Kommentarer förutsätts följa den allmänt vedertagna netiketten. Det innebär att du inte får skriva nedlåtande, förolämpande eller provocerande kommentarer. Ska du kritisera någon vars uppfattning du inte delar så måste du framföra den kritiken på ett hyfsat sätt. Dessutom bör det framgå vad det är du opponerar dig emot och varför.

    Du måste fylla i en fungerande e-postadress. Den visas inte för läsarna men jag behöver den om det är något jag skulle vilja fråga.

    När det gäller länkar så kan du länka till din blogg/hemsida i utrymmet som anges för URL: I övrigt bör du vara ytterst sparsam med länkar.

    Jag är personligen ansvarig för det du skriver i kommentarer här och du kan aldrig räkna med att jag är så intresserad, eller har tid, så att jag sitter och kollar upp länkar. Bloggreklam är givetvis förbjuden, trackbacks är ok. Det är ok att länka till etablerade tidningar/radio och TV-kanaler. Jag tillåter inte generella länkar till kommersiella webbplatser, det anser jag vara spam. Spamfiltret är satt så att två länkar är maximum.

    Du bör givetvis också hålla dig till ämnet för den bloggpost du kommenterar. Handlar den om ”potatis” så ska man inte diskutera annat än det ämnet i kommentarerna. Metakommentarer är således ej tillåtna. Inte heller kommentarer som är skrivna för att provocera.

    Personliga kommentarer till mig är ett exempel på Meta-kommentarer som raderas direkt, använd mejl till sånt. Adressen hittar du på sidan ”Om bloggen”

    Medvetet ljugande raderas givetvis. Har du uppgifter som du själv inser kan ifrågasättas så får du skicka ett separat mejl med de länkar du refererar till.

    Om någon av dina kommentarer inte syns så beror det troligen på att något av dessa villkor ej uppfyllts. För övrigt är det inte någon ”mänsklig rättighet” att få kommentera här.

    Jämför gärna med en tidnings insändarsida. Vanliga journalistiska principer gäller!