Jag känner flera personer som har försökt få tag i de billiga biljetterna, men ingen som har lyckats. Mina bekanta är tydligen inte de enda, berättar DN.
-Det kommer regelbundet in anmälningar om att man har svårt att hitta de billiga biljetterna. Även om man varit i kontakt med SJ har dessa biljetter inte hittats till de uppgivna priserna, säger Jessie Cargill-Ek, jurist på Konsumentverket till DN och tillägger:
-När SJ inte ens själva lyckas ta fram de billiga biljetterna som marknadsförs funderar man om dessa verkligen finns.
Nu ska Konsumentverket granska marknadsföringen av biljetterna och har bett SJ att förklara sig.
Jag har tidigare framfört min kritik mot SJ:s märkliga, krångliga och dyra biljettsystem. Systemet ställer bara till det, för SJ och inte minst för resenärerna. Det borde vara dags förr SJ att backa och erkänna sitt misstag.
Uppdatering: Nu har DN en ny artikel om detta. Den berättar bara att SJ har fått snmälningarna från KoV tillsammans med ett antal frågor, som ska besvaras senast den 6:e maj.
Andra bloggar om: SJ, Sista minuten, Biljettsystem, Konsumentverket