Erbjudandet från StjärnaFyrkant lät så bra. Hon skulle få en ny mobil gratis, bara hon förlängde sitt abonnemang. Men så kom en räkning med 100 kronor i förhöjd månadsavgift, och hon vände sig till Allmänna reklamationsnämnden, ARN.
Hon försökte förmå StjärnaFyrkant att ta tillbaka telefonen mot hävning av abonnemanget, men det blev nej, läser jag i GP.
I sin inlaga till ARN, Allmänna reklamationsnämnden, skrev företaget att det inte agerat på något sätt som kan föranleda missnöje, och att villkoren tydligt framgår av bekräftelsen som skickats till kunden.
Men ARN delade inte den uppfattningen, utan menade att bekräftelsen som skickats ut kan tolkas som att kunden inte behöver betala någon förhöjd avgift. ARN rekommenderade företaget att låta kvinnans avgift vara som tidigare, 69 kronor i månaden, skriver GP.
Andra bloggar om: StjärnaFyrkant, Mobiltelefoni, ARN, Allmänna reklamationsnämnden, Telia