web analytics
  • Resor 26.09.2011

    På Vings egna bilder ser det ut som ett riktigt drömhotell, men i själva verket var det en risig byggarbetsplats. Nu har 80 skandinaviska familjer anmält arrangören Ving för falsk marknadsföring, berättar SvD.

    Historien handlar om Vings nya paradhotell Sunwing Waterworld Resort Makadi Beach i Egypten. Trots att hotellet långt ifrån var färdigt bokade Ving resor dit och hotellet marknadsfördes med ett fotomontage.

    I mitten av juli, två veckor före avresa, meddelade Ving sina resenärer via mejl att ”hotellet inte var helt färdigt”. Enligt mejlet saknades dörrar, lister och garderober i rummen. Resenärerna fick möjlighet att avboka eller boka ett närliggande hotell, men skulle ha tillgång till det nya hotellets äventyrsbad.

    Men det alternativa hotellet, Makabi Palace, visade sig ha stora brister och äventyrsbadet var stängt. Många resenärer blev besvikna och har nu anmält Ving till KoV och ARN, bland annat för fals marknadsföring i och med att den bild som fanns i reklamen var ett fotomontage.

    – Vi hade problem på Makabi Palace just den veckan. Det var för trångt eftersom grannhotellet där poolen inte heller var klar, också skickade sina gäster dit, beklagar Magdalena Öhrn, informationschef på Ving, för SvD.

    Ving har erbjudit resenärerna 30 procent av resans pris i kompensation.

    Att Ving bokat resoir till det nya hötellet verkar ha varit en chansning från deras sida, av typen går det så går det. När en sådan chansning går fel borde resenärerna kompenseras på ett bättre sett. Vi får se vad ARN säger.

    Andra bloggar om: , , ,

    Skrivet av av Carl @ 8:54

  • Kommentera

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.