Warning: Constant ABSPATH already defined in /customers/8/4/0/konsumenter.se/httpd.www/blogg/wp-config.php on line 22 Carls konsumentblogg » Blog Archive » Telekombolagen hanterar klagomål bättre
  • Telekom 25.10.2011

    Skillnaden minskar mellan telekombolagen när det gäller hur nöjda kunderna är. Det är huvudresultatet i den senaste undersökningen från Svenskt Kvalitetsindex (SKI), enligt deras pressmeddelande (pdf). Även TT har artiklar om undersökningen.

    Tolkningen från SKI är att bolagen blivit bättre på att hantera klagomål och att konkurrensen hårdnar. Mellan var tredje och femte privatkund säger att det senaste klagomålet löstes vid första kontakten med operatören. Flest olösta klagomål på privatsidan gäller mobilt bredband där var fjärde kund som klagat säger att ärendet inte löstes.

    För fast bredband har Bredbandsbolaget de nöjdaste privatkunderna, medan Telia backar.

    Halebop har fortfarande flest nöjda privata mobilkunder medan företagen är mest belåtna med Telias mobiltjänst.

    När det gäller kundnöjdhet inom digital-tv sticker Canal Digital ut. Bolaget har klättrat från sista till första plats i. Förra året låg Boxer och Telia i topp.

    Andra bloggar om: , , ,

    Skrivet av av Carl @ 8:12

  • Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.