Warning: Constant ABSPATH already defined in /customers/8/4/0/konsumenter.se/httpd.www/blogg/wp-config.php on line 22 Carls konsumentblogg » Blog Archive » SJ har bättrat sig – men når inte målet
  • Infrastruktur, Resor 08.03.2012

    SJ har som mål att 85 procent av tågen ska komma i tid. Trots bättre förhållanden denna vinter – mindre snö och högre temperaturer – når SJ inte målet, berättar DN.

    Under januari nåddes 94 procents punktlighet för fjärrtågen och 91 procent för regionaltågen. I februari försämrades punktligheten och nådde inte mer än 91 procent för fjärrtågen och 88 procent för regionaltågen.

    Som resenär skulle man önska att alla tåg kom i tid. Men det lär knappast vara möjligt. Till exempel har banunderhållet varit eftersatt under många år, staten har inte velat satsa pengar.

    -100 procent går inte att nå som förhållandena är i Sverige. Men om Trafikverket gör sina förbättringar och vi våra har jag goda förhoppningar om att vi når målet om 95 procents punktlighet i slutet av året, säger Jan Forsberg, SJ:s vd, till DN.

    Andra bloggar om: , ,

    Skrivet av av Carl @ 10:00

  • En Kommentar

    • Max Fall skriver:

      100% av de resor som jag eller nån av mina vänner gjort med SJ har varit försenade. 100% av dessa resor har varit försenade med minst två timmar eller mer. Det är löjligt!

    Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.