Om du köper ditt tv-utbud via digital-tv måste du ha ett kort för att kunna avkoda. För tre år sedan införde Com Hem en särskild kortavgift, ett sätt att smyghöja priserna som inte redovisas i marknadsföringen. Övriga operatörer följde naturligtvis efter.
Nu får operatörerna bakläxa av Konsumentverket, skriver DN. Kortavgifterna måste dock ingå i det pris som marknadsförs, annars är det vilseledande, anser verket.
-Tv-bolagens prisuppgifter blir vilseledande då den obligatoriska kortavgiften inte inkluderas i priserna som anges för de olika paketutbuden, säger Anna Lindström på avdelningen för konsumentskydd på Konsumentverket till tidningen.
Totalt är det fem bolag, Com Hem, Bredbandsbolaget, Canal Digital, Tele2 och Viasat som Konsumentverket slår ned på, skriver tidningen.
Har de inte tagit med Boxer?
Andra bloggar om: Tv-operatörer, Kortavgift, Marknadsföring, Kortavgift, Com Hem, Bredbandsbolaget, Canal Digital, Tele2, Viasat
Lämna ett svar