web analytics
  • Jag har tidigare bloggat om KO:s reaktion mot Icas bluff med ”kompispriser”. Efter många turer i frågan sätter KO nu ned foten och kräver skärpning. ”Ica Sverige måste bli tydligare i sin marknadsföring, kräver KO. Om inte alla Ica-butiker ingår i samma omfattning i en prissänkningskampanj ska det också framgå av Icas reklam” skriver KoV i ett pressmeddelande.

    Dessutom kräver KO att antalet prissänkta varor ska vara minst 200 i varje butik när Ica Sverige påstår att prissänkningarna gäller för ”hundratals” varor.

    KO har gett Ica ett föreläggande med kraven. Bryter bolaget mot förbudsföreläggandet kan KO kräva att ett vite på 750 000 kronor döms ut.

    Andra bloggar om: , , , ,

    Skrivet av av Carl @ 17:36

  • Kommentera

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.