Warning: Constant ABSPATH already defined in /customers/8/4/0/konsumenter.se/httpd.www/blogg/wp-config.php on line 22 Carls konsumentblogg » Blog Archive » Flygboka noga på nätet
  • Allmänt, Resor, Service 28.04.2007

    Nyligen berättade tv-programmet Plus om en kille som lyckades boka samma flygbiljett två gånger på nätet. SAS upptäckte misstaget och bokade av den ena biljetten. Killen fick ingen återbetalning förrän det hela uppmärksammades i programmet.

    Nu får vi en annan historia via SvD:s ekonomisajt E24. I det här fallet lyckades en norrman stava sin flickväns namn fel. Det blev ett c i stället för k i mellannamnet.

    Då vägrade flygbolaget Thai att betrakta biljetten som giltig. Paret fick lösa en ny biljett för 7000 kronor. Bolaget skyllde på säkerhetsregler.

    Själv skulle jag förklara det hela med fyrkantiga byråkrater med en konstig syn på service. Men för att slippa möta dem måste vi nog vara extremt noga när vi bokar flygbiljetter på nätet. Åker du till USA med felstavat namn kanske du hamnar på Guantanamo.

    Andra bloggar om: ,

    Skrivet av av Carl @ 5:47

  • Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.