web analytics
  • Kultur & Nöjen 23.08.2012

    Det handlar om andrahandsmarknaden för konsert- och sportevenemangsbiljetter. Biljett Nu sålde biljetter till Bruce Springsseenkonserten i Göteborg som de inte hade. Det slutade med flera polisanmälningar och polisen anhöll vd:n för Biljett Nu. Vid häktningsförhandlingen skyllde han på en ”felbedömning” men släpptes och lovade att händelsen inte skulle upprepas. Historien fick inga rättsliga följder.

    Försäljningen av obefintliga biljetter har senare upprepats.

    Nu har Konsumentverket granskat bolagets marknadsföring av evenemangsbiljetter och då uppmärksammat att Biljett Nu i sin marknadsföring påstår att kunderna är garanterade biljetter – ett löfte som det visat sig bolaget inte alltid kan uppfylla. Marknadsföringen är därför vilseledande. Det skriver KoV i ett pressmeddelande som även uppmärksammas av TT i flera tidningar och av SR.

    KoV har även kallat representanter för de bolag som är verksamma i branschen till ett möte. Syftet med mötet är att diskutera de problem som Konsumentverket uppmärksammat vad gäller andrahandsförsäljarnas marknadsföring, skriver KoV.

    Andra bloggar om: , , , , ,

    Skrivet av av Carl @ 9:19

  • Kommentera

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.