Warning: Constant ABSPATH already defined in /customers/8/4/0/konsumenter.se/httpd.www/blogg/wp-config.php on line 22 Carls konsumentblogg » Blog Archive » Ryanair förlorade – igen!
  • Resor 02.02.2013

    ryanairRyanair är flygbolaget jag inte vågar flyga med. När jag nyligen bokade en resa till London, för mig och mina pojkar, ställde jag bara ett krav – inte Ryanair. Skulle något gå snett har de som princip att aldrig betala ut ersättning. Dessutom har de som princip att bara marknadsföra låga ”biljettpriser”, utan att nämna alla obligatoriska extra avgifter som tillkommer, till exempel för att få betala.

    Nu har ett ersättningsmål mot bolaget dragits ända upp i EU-domstolen. Ryanair ville inte kompensera en flygresenär som blev försenad till följd av det isländska askmolnet 2010. Bolaget förlorade naturligtvis. Ryanair måste nu betala den resenär, som stämde flygbolaget, över tusen euro för de extra kostnader hon fick till följd av den inställda flygningen, rapporterar TT-Reuters i en notis.

    Utslaget öppnar för andra passagerare att få rätt även mot andra flygbolag.

    Bolagsledningen varnar för att samtliga flygpassagerare genom det här utslaget kan komma att få betala dyrare flygbiljetter framöver, skriver TT.

    Jag skrattar, Ryanair kanske borde marknadsföra den verkliga kostnaden för sina biljetter framöver, och ta ansvar för sina resenärer. Innan dess törs jag inte flyga med dem, jag ser dem inte som seriösa.

    Andra bloggar om: , , , ,

    Skrivet av av Carl @ 7:52

  • Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.