web analytics
  • Telekom 14.02.2013

    Telekområdgivarna hjälper missnöjda konsumenter inom områdena TV, bredband och telefoni. Ärenden med missnöjda mobilkunder ökade med 30 procent förra året, berättar Ekot. Det handlar mycket om att säljarna lovat för mycket när det handlar om täckning och abonnemangspriser.

    – Säljare som utlovar täckning fast man inte vet om det stämmer, eller utlovar vissa priser som inte stämmer. Helt enkelt att man inte är tydlig med vad man säljer – utan kanske avsiktligt är otydlig med vad man säljer, säger Mattias Grafström på Telekområdgivarna till Ekot.

    Hans råd till oss konsumenter är att få skriftligt på vad säljaren lovat.

    – Om säljaren inte vågar skriva ner det här löftet – så kanske man inte ska lita på det fullt ut. Och kan de inte lova någonting – då kan man inte heller räkna med det, då får man vara mer försiktig och kolla lite mer noggrant innan man skriver på avtalet, säger han till Ekot.

    Att säljarna ibland drar till med sina löften tror han beror på att de har provisionsbaserad lön.

    En länk till Telekområdgivarna finns i spalten längst till höger.

    Andra bloggar om: , , , ,

    Skrivet av av Carl @ 8:41

  • Kommentera

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.