web analytics
  • Privatekonomi, Telekom 25.06.2008

    mobilsamtal Från och med 1 juli ska alla abonnenter kostnadsfritt kunna välja två olika spärrtjänster till sitt telefonabonnemang för att enklare kunna kontrollera sina telefonikostnader. Det meddelar Konsumentverket.

    Den ena tjänsten innebär att abonnenter ska kunna spärra sitt abonnemang mot uppringning av vissa nummer och samtal. Den andra tjänsten innebär att ett abonnemang ska spärras om räkningen överskrider en kreditgräns som abonnenten har bestämt.

    Genom lagändringen får konsumenter och andra slutanvändare bättre möjligheter att kontrollera sina telefonikostnader.

    Reglerna gäller för både fast telefoni och mobil telefoni. Däremot omfattas inte telefoni via internet, så kallad IP-telefoni.

    Andra bloggar om: , , ,

    Skrivet av av Carl @ 4:41

  • Kommentera

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.