web analytics
  • TelemarketingAlliansregeringen vill införa ett krav att den som per telefon köpt vissa pensionstjänster efteråt skriftligt ska bekräfta sitt köp för att det ska gälla. Det räcker inte, menar en del kritiker. Andra vill inte ha denna förändring alls, enligt ett inslag i Ekot.

    Förslaget har varit ute på remiss. I stort alla som företräder näringslivsintressen, inte minst företag verksamma med telefonförsäljning, är helt emot. Men de remissinstanser som vill gå längre än regeringen dominerar. De menar att oseriös telefonförsäljning finns inom många områden.

    I en fråga enas kritikerna, enligt Ekot. Risken är påtaglig att konsumenterna inte förstår att kravet på skriftlig bekräftelse enbart gäller mycket begränsade finansiella tjänster och inget annat.

    Oseriös telefonförsäljning förekommer inom alla områden, och klagomål finns i tusental. Jag kan inte annat än hålla med de som vill utvidga förslaget. Varför ska skriftlig bekräftelse bara gälla vissa pensionstjänster? Det borde gälla all telefonförsäljning!

    Andra bloggar om: , , ,

    Skrivet av av Carl @ 9:24

  • En Kommentar

    Kommentera

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

    Denna webbplats använder Akismet för att förhindra skräppost. Lär sig hur dina kommentardata behandlas.