Warning: Constant ABSPATH already defined in /customers/8/4/0/konsumenter.se/httpd.www/blogg/wp-config.php on line 22 Carls konsumentblogg » Blog Archive » Dagligvaruhandeln har lojala kunder
  • Det är små skillnader i kundnöjdhet mellan de olika dagligvarukedjorna i årets mätning från Svenskt kvalitetsindex, SKI. Skillnader visar sig dock när det gäller upplevd varukvalitet, med City Gross i topp medan Lidl får betydligt lägre betyg.

    Årets klättrare är Lidl där kunderna upplever en förbättrad servicekvalitet.

    Det är skillnad mellan stora och små butiker. Coop forum får högre betyg än Coop Konsum och detsamma gäller för Ica Maxi jämfört med Ica Supermarket.

    Hög lojalitet Det är intressant att lojaliteten till sin dagligvarubutik är hög. Även Lidl får relativt höga betyg på just lojalitet. Det är ett tecken på att kunderna i stor utsträckning gör väldigt medvetna val, skriver SKI.

    Jag vet inte om jag kan hålla med om det sista. Alla butiker är inte bra på allt. Själv handlar jag ost i en butik som är duktig på det, och ofta håller bra priser. Jag går till en annan butik när jag ska handla kött, där vet jag att jag kan få tag på andra köttbitar än de vanligaste och kan beställa mer udda detaljer. Medvetna kunder, tycker jag, skulle i större utsträckning vara otrogna.

    SKI-undersökningen uppmärksammas även av TT.

    Andra bloggar om: , , , , ,

    Skrivet av av Carl @ 9:06

  • Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.