Fler och fler som ringer till tele- och internetoperatörerna tycker att de blir nonchalant bemötta, skriver TT.
Antalet som upplever att de har blivit dåligt bemötta av operatörernas kundtjänster har ökat från 316 fall under andra kvartalet i fjol till 330 i år hos Konsumenternas tele- och internetbyrå (KTIB). Över 100 av ärendena handlar om svårigheter att få tala med ansvarig person. 86 klagar på bristande återkoppling.
– Det vanligaste är att man fastnar i kundtjänsten. Den säger att den inte kan koppla dig, men att någon kommer att ringa upp dig. Sedan ringer ingen och det väcker stor irritation, säger Mattias Grafström, vd på KTIB, till TT.
– Kundtjänst är svårt. Personalomsättningen är stor. Det är svårt att alla ska kunna allting. Men säger man att man ska ringa tillbaka då ska man ringa tillbaka. Det spelar ingen roll vad man har att göra i övrigt.
Han menar att operatörerna har mycket att tjäna på ett bra bemötande.
– De skulle antagligen spara ganska mycket pengar på ett bättre bemötande eftersom de skulle få mindre belastning på kundtjänsten. De skulle få färre kunder som lämnar dem av ren irritation, säger Mattias Grafström, till TT.
Även GP har en artIkel om KTIB:s statistik.
Andra bloggar om: Teleoperatörer, Internetoperatörer, Kundtjänst
Lämna ett svar