Kaffegodisföretaget Delicato låg ett tag illa till hos Livsmedelsverket. Sedan en tid tillbaka har Delicato kampanjat på onyttighetstemat och bland annat fått ett guldägg för budskapet ”garanterat fritt från fullkorn”.
Me nyligen klantade de till det. Livsmedelsverket anser att annonserna med en chokladtårta garnerad med nyckelhål i florsocker och texten ”Nyckelhålsmärkt” är varumärkesintrång. Verket äger nämligen varumärket nyckelhålet. Delicato stoppar sin kampanj – och skickar tårtor till Livsmedelsverket.
Pudeln tog. Tårtorna som skickades till verket hade texten ”Förlåt”. Det fick till och med verket att skicka ut ett pressmeddelande med rubriken ” Livsmedelsverket tackar för annonsstopp och tårta”.
Delicato insåg sitt misstag och gjorde en pudel. Livsmedelsverket tog det hela med humor. Slutet gott, allting gott!
Andra bloggar om: Delicato, Nyckelhålsmärkning, Livsmedelsverket
Lämna ett svar