En kvinna från Östersund tyckte att hennes quinoa var ovanligt svårtuggad. Den visade sig innehålla glasbitar. Nu stoppar leverantören ett helt parti av produkten, berättar SvD.
Det rör sig om ungefär 1 000 påsar som levererats till Axfood för distribution i deras matkedja Willys. Hur många som sålts vidare därifrån är ännu oklart. Problemet upptäcktes när en kvinna tyckte att hennes quinoa innehöll ”många hårda skal och gjorde ont”, rapporterar Östersunds-Posten. De hårda bitarna hon spottade ut visade sig vara glas.
– Vi drog in partiet i början av veckan, säger Alex Tengvall, vd för Risenta, företaget bakom den aktuella produkten.
Han uppmanar drabbade kunder att höra av sig. Produkten det rör sig om är quinoa-påsar på ett kilo, med batchnummer 7047. Enligt Alex Tengvall ska de inte ha sålts någon annanstans än på Willys.
Andra bloggar om: Quinoa, Willys, Risenta, Återkallande
Lämna ett svar