web analytics
  • Resor, Service 21.02.2009

    Det irländska flygbolaget Ryanair ska ta bort alla incheckningsdiskar och all personal från flygplatserna före årsskiftet för att skära ner på kostnaderna, berättar TT-AFP.

    Enligt en talesman för Ryanair bokar 97 procent av kunderna redan sina biljetter på nätet och 75 procent checkar in elektroniskt. Därför anses indragningen av personal på flygplatserna vara nästa logiska steg, skriver nyhetsbyrån.

    Men bolagets personals viktigaste uppgift är ju att ge service till passagerarna, vid till exempel förseningar. Hur har Ryanair tänkt att det ska gå till?

    Andra bloggar om: ,

    Skrivet av av Carl @ 9:15

  • 2 Kommentarer

    • Burkgurka skriver:

      Med tanke på att Ryanair ligger i toppen på punktlighetsligan så behövs det inte lika mycket standby personal för sådan som andra flygbolag behöver.

    • Joakim skriver:

      Och sen när det väl går åt helsicke, så har ju Ryanair en policy att var kund får klara sig själv i alla fall. Så skillnaden blir nog i praktiken inte så stor.

    Kommentera

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.