Nu ska jag kacka i eget bo genom att citera ett pressmeddelande från shoppingsajten Kelkoo:
Drygt 4 300 skandinaver har svarat på Kelkoo senaste konsumentbarometer. Frågorna rörde nätkonsumenternas tankar och åsikter kring hur de får samt delar med sig av tips om produkter. Svaren visar bland annat att shoppingportaler och recensionssajter anses som trovärdiga källor. Men tilliten till bloggar är genomgående mycket låg.
Män och kvinnor i hela Skandinavien är eniga i frågan: bloggar är inte mycket att lita på. Färre än 5 % av undersökningens skandinaviska nätkonsumenter tycker att bloggarna ger goda råd. Bland konsumenter över 15 år är det bara runt 2 % som angett att bloggarnas råd är mest trovärdiga. Det är alltså de unga ute på nätet som lyssnar mest på bloggarna, skriver Kelkoo.
Jag får gråta mig till söms i kväll.
Andra bloggar om: Kelkoo, Shoppingportaler, Recensionssajter, Bloggar
Lämna ett svar