web analytics
  • Service, Telekom 18.01.2010

    Missnöjet med tele- och internetbolagens kundtjänster är ett växande problem. Det slår Konsumenternas tele-, tv- och internetbyrå, KTIB, fast efter att ha summerat antalet ärenden förra året. Det läser jag i GP.

    Frustrationerna handlar ofta om att hjälpen är bristfällig och att kunderna inte kommer vidare till någon ansvarig. Runtkoppling, ringer inte upp och brist på noteringar i återkommande fall är andra källor till missnöje.

    Den stora strömmen av ärenden gäller fortfarande fast internet, mobil telefoni och traditionell fast telefoni. Nyare tekniker som IP-baserad telefoni och mobilt internet återkommer också allt oftare i klagomålen, skriver GP.

    För mig är det förvånande att operatörerna inte insett värdet av god kundtjänst, trots de många klagomålen.

    Andra bloggar om: , , ,

    Skrivet av av Carl @ 8:42

  • Kommentera

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.