Jag känner flera personer som har försökt få tag i de billiga biljetterna, men ingen som har lyckats. Mina bekanta är tydligen inte de enda, berättar DN.
-Det kommer regelbundet in anmälningar om att man har svårt att hitta de billiga biljetterna. Även om man varit i kontakt med SJ har dessa biljetter inte hittats till de uppgivna priserna, säger Jessie Cargill-Ek, jurist på Konsumentverket till DN och tillägger:
-När SJ inte ens själva lyckas ta fram de billiga biljetterna som marknadsförs funderar man om dessa verkligen finns.
Nu ska Konsumentverket granska marknadsföringen av biljetterna och har bett SJ att förklara sig.
Jag har tidigare framfört min kritik mot SJ:s märkliga, krångliga och dyra biljettsystem. Systemet ställer bara till det, för SJ och inte minst för resenärerna. Det borde vara dags förr SJ att backa och erkänna sitt misstag.
Uppdatering: Nu har DN en ny artikel om detta. Den berättar bara att SJ har fått snmälningarna från KoV tillsammans med ett antal frågor, som ska besvaras senast den 6:e maj.
Andra bloggar om: SJ, Sista minuten, Biljettsystem, Konsumentverket
Om du hade tagit dig tiden, och sökt, hade du hittat ett flertal 95 kronors biljetter om 90 dagar med SJ, bl a Stockholm – Göteborg. För det är 90 dagar innan som 95 kronors biljetterna säljs. Gör om, gör rätt!
Kan du inte i samma andetag också kritiser flyget, eller hotellen, som också de har rörliga priser, precis som SJ, fast det är med legio att kritisera SJ.