Som vanligt tävlar media i aprilskämt, mer eller mindre roliga. Jag funderade också om vilka skämt man kan göra med konsumentanknytning. Men dset största skämtet var alltför verklighetsanknutet och sorgligt, så det platsade inte.
Jag tänkte mig att påstå att vår Konsumentminister, Nyamko Sabuni, hade gjort något för oss konsumenter. Men det var inte roligt, den verkliga motsatsen är både sorglig och sann.
Nyamko Sabuni måste vara den minst kompetenta konsumentminister som vi varit begåvade med i modern tid. Inga initiativ utan fullständigt passiv, trots att det finns många brännande frågor.
Jag känner flera konsumentreportrar som jagat henne under lång tid, för en intervju. Men hon har inte haft tid att berätta något om sin konsumentpolitik. Det kanske beror på att hon inte har formulerat någon. Ingen som har synts till i alla fall.
Oavsett hur det går i höstens val, hoppas jag att inte Nyamko Sabuni får ansvaret för konsumentpolitiken igen. Den måste nämligen finnas!
Andra bloggar om: Aprilskämt, Nyamko Sabuni, Konsumentminister, Regeringen
Lämna ett svar