När askmolnet slog till blev många flygresenärer strandsatta runt om i världen. I sin vanliga serviceinriktade stil vägrade Ryanair först att hjälpa sina resenärer, trots att de är skyldiga till det. Var och en för sig själv, tycks bolagets måtto vara.
Men nu har de fått på tafsen. Bolaget får betala tre miljoner Euro, uppger den italienska luftfartsmyndigheten Enac enligt en artikel från TT-AFP som publiceras i de flesta tidningar.
Enac kritiserar särskilt hur Ryanair behandlade resenärer på Ciampino-flygplatsen i Rom genom att inte ordna hotellrum, mat och dryck till dem i enlighet med de luftfartsregler som gäller i Europa.
Det är bara att hoppas att det blir liknande resultat i alla de länder där bolagets resenärer stod utan den hjälp bolaget är skyldigt att ge.
Andra bloggar om: Ryanair, Flygresor, Ersättning, Inställt flyg
[…] hjälpa strandsatta passagerare, framgår inte. Deras backlog är inte så imponerande, som jag tidigare bloggat […]