Det är fortfarande många som väntar på ersättning för inställda flyg på grund av askmolnet i våras, berättar TT och Ekot.
De flesta har riktat ersättningskraven direkt till flygbolag och resebyråer. Men drygt 250 flygresenärer har vänt sig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) med sitt missnöje över hur flygbolag, resebyråer och i en del fall även försäkringsbolag handlagt deras ärenden.
Kraven riktas till runt 70 bolag och gäller extrakostnader för bland annat hotellövernattningar, måltider och hemresor med tåg, buss eller bil. De flesta kräver mellan 2 000 och 10 000 kronor men en del betydligt mer, skriver Ekot.
Men eftersom rättsläget är oklart är det osäkert om de kommer att få den ersättning de begärt.
Andra bloggar om: Flyg, Flygresor, Askmolnet, Ersättning, Allmänna reklamationsnämnden, ARN
Lämna ett svar