Svenskt Kvalitetsindex, SKI, sprutar ur sig rapporter. Senast är årets mätning av kundnöjdheten för elbolag och fjärrvärme, något som också uppmärksammats av SvD:s E24.
Högst betyg i mätningen får några mindre elbolag, Luleå energi, God el och Varberg energi. I bottenligan hamnar Nynäshamn Energi, Lunds energi, Fortum och Eon.
Att två storbolag hamnar i botten kommenteras av Mari Nilsson, SKI.
-De uppfattas inte som ansvarstagande inom miljö- och samhällsfrågor, och de har låga imagevärden, säger hon till E24.
Det mest anmärkningsvärda är i mina ögon att bara 10 procent av de tillfrågade bytt elbolag under det senaste året. Dessutom har kundnöjdheten inte sjunkit generellt, trots förra vinterns trassel och höga elpriser.
– En icke-förändring kan också vara en prestation, säger Mari Nilsson till E24.
Om du är intresserad kan du läsa SKI:s pressammanfattning (pdf, 10 sidor).
Andra bloggar om: Elbolag, Kundnöjdhet, Svenskt Kvalitetsindex, SKI
Lämna ett svar