web analytics
  • Allmänt, Internet 26.12.2010

    Det är inte bara affärerna som har julrea dagarna efter jul. Precis som tidigare år ökar utbudet på nätats köp- och säljsajter markant. Mycket av det som säljs är oönskade julklappar men ingen vet egentligen hur många, läser jag i GP.

    – På jul- och mellandagarna ökar annonseringen med ungefär 50 procent säger Blockets presschef Johanna Wilkens till GP.

    Det är inte bara privatpersoner som vill bli av med saker. Även företag har insett möjligheten att bli av med osålda grejor från lagret. Tradera hävdar att 15 procent av deras annonser läggs ut av företag, skriver GP.

    Även TT skriver om årets rea på nätet. Natten mot juldagen hade 16 000 nya annonser lagts upp på Tradera. Det är en fördubbling jämfört med förra året.

    Andra bloggar om: ,

    Skrivet av av Carl @ 7:40

  • Kommentera

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.