web analytics
  • Nyligen bloggade jag om att Media Markt misstänktes för att bluffa med rea-priser. Men reorna är fulla av luringar, konstaterar SvD:s E24 i en artikel.

    – Så länge det funnits mellandagsrea har det funnits försök att manipulera dem, säger Jan Bertoft, generalsekreterare för Sveriges Konsumenter, till E24.

    Han konstaterar att de vanligaste luringarna är fejkade eller otydliga ordinariepriser eller att varan bara finns i ett litet antal, den tjänar som lockbeete.

    E24 konstaterar att det är vanligt att kedjorna höjer priser i december för att sedan åter sänka dem inför rean.

    – Det förekommer i princip hos alla stora aktörer, men det är inte säkert att de använder just de här produkterna i sin marknadsföring, säger Magnus Bengtsson, marknadsansvarig på jämförelsesajten Prisjakt.

    Om du tänkt att fynda under rean har E24 en rad tips i en annan artikel, och mitt tps är att använda jämförelsesajter som Prisjakt innan du går iväg. Och känner du dig lurad, gör en anmälan till Konsumentverket.

    Andra bloggar om: ,

    Skrivet av av Carl @ 8:24

  • Kommentera

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.