Först var det suspekta metoder vid telefonförsäljning. Nu valsar teleoperatören Ventelo in på scen igen, denna gång för att ha drivit krav för ett obefintligt internetabonnemang ända till kronofogden. Och anmälningar från personer som känner sig lurade fortsätter att droppa in till Konsumentverket, berättar Helsingborgs Dagblad.
Det var inte länge sedan som HD hade en annan artikel om Ventelos säljmetoder. Säljaren säger att Ventelo kontaktar kunder på uppdrag av Telia. Ett beteende som har uppmärksammats tidigare.
Bland annat har konsumentsajten Cint haft flera artiklar om Ventelos märkliga metoder. Artikeln innehåller länkar till tidigare artiklar. Det är beklämmande läsning.
Ventelo tillhör uppenbarligen inte gruppen serösa företag! Undvik dem!
Andra bloggar om: Ventelo, Internetabbonnemang, Telfonförsäljning
[…] har tidigare bloggat om teleoperatören Ventelo och deras märkliga försäljningsmetoder. Bland annat har försäljare […]