web analytics
  • Flaskvatten Försäljningen av vatten på flaska har ökat, jublar branschorganisationen Sveriges Bryggerier i ett pressmeddelande. Organisationens Vd, Cecilia Giertta, vill tro att det hänger samman med vattenproblemen i Östersund.

    – Plötsligt fick vi svenskar upp ögonen för att allt vatten i våra kranar inte är så rent som vi kanske trott, säger hon i pressmeddelandet.

    Hon verkar glömma bort att en stor del av det vatten vi köper på flaska är just kransvatten, ibland med tillsatt kolsyra.

    Flaskvattnets fiende nummer ett, min vän Louise Ungerth på Konsumentföreningen Stockholm, tycker att Sveriges Bryggerier försöker utnyttja situationen i Östersund.

    ”Sveriges Bryggerier gillar förstås inte att försäljningen av vatten på flaska har minskat de senaste åren, mot bakgrund av bland annat den diskussion som vi på Konsumentföreningen Stockholm har fört”, skriver Louse på sin blogg.

    Även GD uppmärksammar försäljningsökningen.

    Andra bloggar om: , ,

    Skrivet av av Carl @ 8:14

  • Kommentera

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *