Lågpriskedjan Willys, som ägs av Axfood, kommer att satsa på prissänkningar framöver. Jag citerar deras pressmeddelande:
Nya lägre priser innebär att Willys varje månad sänker priset med minst fem procent på ett tjugotal vanliga varor från välkända märkesleverantörer. Det nya lägre priset gäller minst ett år från prissänkningstillfället. Prissänkningar kommer att göras varje månad året ut men med en stark ambition att fortsätta månad efter månad en lång tid framöver.
….
De varor som prissänks är vanliga vardagsvaror som kunden känner igen och brukar handla, t ex korv, ost, pålägg, drycker, schampo, balsam, rengöringsprodukter m m.
Det framgår alltså inte om det är samma varor som prissänks varje månad eller om det är nya. Å andra sidan, med tanke på det stora antal varor som finns i en butik, åtskilliga hundra, så verkar programmet inte alltför ambitiöst. Som krig betraktat – lite kinapuffar.
Andra bloggar om: Willys, Priskrig, Prissänkning, Livsmedelshandel, Dagligvaruhandel
Lämna ett svar