Jag har bloggat om det, jag har skrivit om det, jag har pratat om det i Sveriges Radio.
Tel2:s dotterbolag Comviq är skojare. Åtminstone så länge de kommer med sådana påståenden som att de inte har någon bindningstid och ingen månadsavgift. Trots att de har tre månaders uppsägningstid, det vill säga en bindningstid som hela tiden rullar framför dig, och en minimiavgift per månad. Även om du inte ringer ett enda samtal måste du betala 69 kronor. Vad är det om inte en månadsavgift, som du visserligen kan ringa upp.
Kan det vara så att kunderna äntligen har upptäckt att de talar nyspråk, och det är därför Tele2 går sämre än beräknat. Kan det vara så att kunderna ser igenom bluffen och röstar med fötterna?
Andra bloggar om: Tele2, Comviq, Bindningstid, Månadsavgift, Skojare, Nyspråk
[…] sent som för några dagar sedan bloggade jag om det. Jag har pratat om det i Sveriges Radio – mobiloperatörerna fixar och trixar. Nu har tidningen […]
tycker att du ska ta möte med tele2 vd och berätta för han
vad som behövs ändras