web analytics
  • Resor 25.02.2010

    Nyligen slopade SJ sin resegaranti med hänvisning till ett extremt väderläge. Beslutet kritiserades bland andra av KO som hävdade att garantin inte kunde slopas.

    Nu backar SJ från beslutet, berättar Tv4-nyheterna och citeras av TT i en artikel i många tidningar. Alla ska få ersättning, uppger nu SJ, även de som redan slängt sina biljetter.

    – De ska gå in på vår hemsida och reklamera det här även om man inte har biljett eller så ska man ringa till vår kundtjänst så kommer de att hjälpa till, säger Dag Rosander, presschef på SJ till Tv4.

    Garantin gäller för förseningar över 60 minuter. Resenären får 25 procent av resans kostnad i ersättning. Är förseningen över 120 minuter ersätts 50 procent av resans värde, skriver TT.

    SJ:s styrelse kunde knappast göra något annat. Hela företagets trovärdighet var på väg att raseras. Vi kan bara hoppas de backar om sitt krångliga och dyra biljettsystem också.

    Andra bloggar om: ,

    Skrivet av av Carl @ 21:51

  • Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.