Sedan en tid driver KO en kampanj mot sms-låneföretagens marknadsföring av ”snabba pengar”. Det argumentet får inte användas i marknadsföringen, enligt ett utslag i Marknadsdomstolen.
Nu drar KO företaget Northmill (Easy Credit) inför Marknadsdomstolen, skriver KoV i ett pressmeddelande, och TT berättar om detta. Northmill granskades av KO redan i februari i fjol. Bolaget gick då med på att ändra sin marknadsföring.
Vid en kontroll under hösten märkte KO dock att man åter använde snabbhet som argument. I en annons för Northmill heter det ”sms-lån, mikrolån och snabblån, låna direkt via sms – Easycredit.se. . .pengar på ditt konto inom 15 minuter”.
För mig känns det bara bra att ockret bekämpas på alla sätt. På dem bara!
Andra bloggar om: Mikrolån, Sms-lån, Snabblån, Ocker, Northmill, Easy Credit, Konsumentverket, Marknadsföring, Reklam
Lämna ett svar